Wszystko na temat wnętrz

Jak tworzyć treści e-mail marketingowe

Choć dla wielu „zwykłych” osób otrzymywane wiadomości e-mail bywają uciążliwe, to wbrew pozorom są one dość skuteczną metodą strategii marketingowej, która odpowiednio zaprojektowana potrafi przekonać do swego produktu.
Czasami jest tak, że jesteśmy „przymuszani” do zapisania się na newsletter. I o ile otrzymywane wiadomości stanowią dla nas „przypominajki” o nowych treściach na stronie, na którą lubimy zaglądać, to w przypadku źle sprofilowanych przekazów są one męczące. E-mail marketing online, bo tak nazywa się sztuka wysyłania treści w newsletterze jest najtańszym i jednym z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji.
Wśród jego zalet wylicza się m.in: mierzalność. Oznacza to, że mamy dostęp do dokładnych wyników dotyczących liczby wysłanych i odczytanych wiadomości, jakie produkty zainteresowały odbiorcę i kiedy otworzył wiadomość. I w tym właśnie miejscu każdy marketingowiec powinien już mieć wstępny zarys tego, jak tworzyć treści, które zainteresują potencjalnego klienta. Celem tej metody jest, przede wszystkim sprzedaż. Jednak nie jest to jedyna misja. To także zwiększenie świadomości marki, zintensyfikowanie odwiedzin na stronie www, polepszenie kontaktu z klientem. I mniej więcej od celów będzie zależało to, co znajdzie się w takich przekazach.
Jeśli już mamy pewną bazę adresatów, to bardzo dobrą praktyką jest spersonalizowanie treści i imienne powitanie takiej osoby. Dzięki temu, adresat poczuje się wyróżniony. I tutaj też warto kierować do niego takie produkty, które obserwuje na stronie. Bardzo ważnym elementem jest też szata graficzna. Mogą być to zarówno gify czy dynamiczne grafiki. Muszą oczywiście nawiązywać do znajdujących się w środku treści. Dobrą praktyką jest też korzystanie z regularnych okazji, jak choćby Dzień Zwierzaka, Halloween, Dzień Bez Samochodu itp. i tworzenie promocji oraz treści nawiązujących do tego. Dobre hasła potrafią przyciągnąć uwagę np. oferta adwords Warszawa.
I na sam koniec, coś co powinno znajdować się na końcu przekazów e-mail marketingowych – możliwość rezygnacji z newslettera. To bardzo ważny czynnik, ponieważ nasz klient nie może czuć się osaczony naszą marką. Osoba zajmująca się marketingiem ma spore pole do popisu, ponieważ źle stargetowana wiadomość może zakończyć się wypisaniem z bazy adresatów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.